Over ANAX

Anax is een recreatieve kanovereniging met 90 tot 100 leden en bestaat sinds 9 april 1983. De naam van onze vereniging is afgeleid van “Anax imperator” oftewel “Grote Keizerlibel”. Dit mooie insect staat symbool voor de vrijheid op het water en onze verbondenheid met de natuur.Anax imperator

In 2014 heeft de stadsdichter Tim Pardijs ons de geuzennaam ‘watervolk’ toegedicht. Lees hier zijn lofzang WATERVOLK.

Vaarseizoen
Ons vaarseizoen loopt het hele jaar door. Van april tot en met september varen we op vrijdagavond op de IJssel vanaf ongeveer 19:00 uur tot ongeveer zonsondergang. In het winterseizoen varen we in verband met de veiligheid niet in het donker.

De kantine is op iedere vrijdagavond open vanaf 20:00 uur.

Vaarcursus
Heb je belangstelling om te kanoën of om het gewoon een keer uit te proberen? Dan ben je van harte welkom op deel te nemen aan onze vaarcursus. Voor meer informatie klik hier.

Tochten
Ongeveer tweewekelijks wordt er gevaren op beken, rivieren of meren, maar ook op het IJsselmeer, Noordzee of Waddenzee. De meeste tochten vinden plaats op zondag, maar ook zijn er meerdaagse activiteiten, zoals de “Frankrijkweek”, de “Denemarkenweek”, een weekend wildwatervaren in de Ardennen of een zeekanoweekend. Voor deelname aan de zeetochten worden eisen gesteld aan je techniek, uithoudingsvermogen en uitrusting.

De organisator van de tocht bepaalt of je aan de tocht mee kan doen. Hierbij speelt ook de weersverwachting een grote rol.

Klik hier voor meer informatie over onze evenementen.

Zwembadtraining
Bij genoeg belangstelling wordt in de wintermaanden een zwembadtraining georganiseerd. Allerlei technieken kunnen dan onder deskundige begeleiding geoefend worden. Denk hierbij aan steunen, reddingen en eskimoteren.