Anax enCovid-19

Beste Anax’ers,

Zoals vast al bekend mogen de kantine en kleedkamers vanaf 1 juli weer worden gebruikt, en dat gaan we uiteraard ook doen.
Er zijn wel wat voorwaarden aan verbonden, regeltjes die inmiddels voor niemand meer vreemd zijn:
De algemene regels van de Rijksoverheid zijn van toepassing:

• Was vaak je handen, 20 seconden met water en zeep of gebruik handgel
  • Ben je verkouden en/of heb je koorts, blijf dan thuis
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Schud geen handen
  • Houd 1,5 meter afstand.

Om de afstandsregels makkelijker te kunnen respecteren hebben we de looproutes in het clubgebouw wat aangepast, we gaan over op éénrichtingverkeer. De toegang tot de kantine en de kleedkamers is via de deur vanuit de botenloods. Bij deze deur hangt een dispenser met handgel. Gebruik deze als je naar binnenkomt. De uitgang van de kantine is via de voordeur en de uitgang van de kleedkamers is via de nooddeuren achterin de kleedkamers naar de botenloods. Als we dit in acht nemen lopen we elkaar minder tegemoet en dat vergemakkelijkt het naleven van de afstandsregels.
Verder vragen we iedereen die op vrijdagavond de kleedkamers of de kantine gebruikt even zijn naam op de aanwezigheidslijst, bij de toegang tot de kleedkamers vanuit de loods, te zetten. Mocht er iemand ziek worden, dan kunnen we daarop anticiperen.
Naast bovenstaande veranderd er nog wat; er kan niet meer met contant geld worden betaald in de kantine, uitsluitend nog door middel van pinnen.

Als het mooi weer is, willen we graag buiten zitten om nog even samen te genieten van de avondzon. Dat kan nog steeds, maar niet meer op de gebruikelijke plek voor de voordeur. Daar is geen afstand te houden en bovendien willen we te dicht bij elkaar komen met gesleep van meubilair uit de kantine voorkomen. We hebben provisorisch een nieuwe “hangplek” in de voortuin gemaakt. Als je lekker wil zitten kan dat daar, maar neem wel een matje of kussentje mee.
We willen allemaal graag weer gebruik maken van het clubgebouw, en we willen ook allemaal gezond blijven. Houd je aan de regeltjes, met name de afstandsregel. Breng je medeleden en de vereniging niet in verlegenheid!
Zoals gezegd mogen de kleedruimtes en douches ook weer gebruikt worden, daar zijn door de rijksoverheid geen restricties aan verbonden. Het is aan iedereen zelf om zijn afweging over het gebruik van douches bij de vereniging te maken. Zorg er in ieder geval voor dat de ventilator aan is en/of zet wat deuren tegen elkaar open zodat het goed ventileert.
Tot zover over het heropenen van de accommodatie.

Tot vrijdag!

Groet, ANAX Bestuur