Olst-Deventer 27 april 2020

Concurrentie…

Al jaren kennen we binnen Anax de fameuze Ben’s Frisse Neuzentocht, waar ik helaas maar één keer gebruik van heb gemaakt. Nu komt onze premier, in dit corona tijdperk, met de mededeling dat we zeker een frisse neus moeten gaan halen…. Is dit plagiaat of gaat Mark de concurrentie aan met Ben? Dan weet ik wel wie er wint, onze eigen Ben! Of er juridische stappen gaan volgen….

De laatste weken hebben we naast het de perikelen rondom een griepvirus gelukkig ook mooi weer en dan is het verleidelijk om de kano te pakken. Mijn werkzaamheden lopen meer dan gewoon door dus moet ik het toch van de avonden of weekenden hebben. Gelukkig hebben we in het voorjaar altijd een periode met vierdaagse werkweken 😊. Vandaag: koningsdag, woningsdag of gewoon maandag 27 april 2020, hebben we maar eens de IJssel verkend vanaf Olst. Samen met Inge naar de veerstoep gereden en daar onze kano’s van het dak van de auto gehaald, omgekleed en richting Deventer gevaren. Onderweg genoeg te zien. Vele soorten vogels en de bomen hadden al een mooie frisse groene uitstraling van de nieuwe blaadjes. Aan een stuk door gevaren naar Deventer en daar heerlijk in de zon een boterhammetje gegeten en koffie gedronken. We waren niet de enige, de stranden van Deventer zijn populair. Terug wind en stroming mee, dus een heerlijk tempo kunnen varen. We waren niet de enige varenden op de IJssel, we bevonden ons in het gezelschap van een aantal vrachtschepen, jetski’s en speedboten. Geen kanovaarders? Ja zeker wel. Onderweg gingen we een canadees voorbij en bij de pont bij Olst kwam nog een kanovaarder aan.

Toch is het wel vreemd om dit te ondernemen. Met alles wat je momenteel wilt oppakken, is het constant schakelen of het wel volgens de richtlijn is van het RIVM en of je het sowieso kunt maken naar de samenleving toe. We doen dit met zijn tweeën en hebben met name op de in- en uitstapplaats te maken met de vraag of het verantwoord is. Ja, dat was het, er waren wel mensen bij de veerstoep maar de anderhalve meter was zeker te doen.

We hopen op andere tijden waar we weer met een groep dit soort tripjes kunnen ondernemen!

• Temperatuur 24graden Celsius
  • In- en uitstappunt: strandje naast de veerstoep in Olst