Over ANAX

Anax is een recreatieve kanovereniging met 90 tot 100 leden en bestaat sinds 9 april 1983. De naam van onze vereniging is afgeleid van “Anax imperator” oftewel “Grote Keizerlibel”. Dit mooie insect staat symbool voor de vrijheid op het water en onze verbondenheid met de natuur.Anax imperator

In 2014 heeft de stadsdichter Tim Pardijs ons de geuzennaam ‘watervolk’ toegedicht. Lees hier zijn lofzang WATERVOLK.

Vaaravond
In het vaarseizoen, dat van april tot en met september loopt, wordt elke vrijdagavond vanaf 19:00 uur tot ongeveer zonsondergang op de IJssel gevaren.
De kantine is op de vaaravond open vanaf 20:00 uur.

Vaarbegeleiding
Heb je belangstelling om te kanoën of om het gewoon een keer uit te proberen? Dan ben je van harte welkom op onze vaaravonden om eens kennis te maken met de kanosport. Op deze avonden zijn er altijd mensen aanwezig die vaarbegeleiding geven. Voor meer informatie klik hier.

Tochten
Ongeveer tweewekelijks wordt er gevaren op beken, rivieren of meren, maar ook op het IJsselmeer, Noordzee of Waddenzee. De meeste tochten vinden plaats op zondag, maar ook zijn er meerdaagse activiteiten, zoals het jaarlijkse Pinksterkamp, de “Frankrijkweek”, een weekend wildwatervaren in de Ardennen of een zeekanoweekend. Voor deelname aan de zeetochten worden eisen gesteld aan je techniek, uithoudingsvermogen en uitrusting. De organisator van de tocht bepaalt of je aan de tocht mee kan doen. Hierbij speelt ook de weersverwachting een grote rol.

Klik hier voor meer informatie over onze evenementen.

Zwembadtraining
Bij voldoende belangstelling wordt in de wintermaanden een zwembadtraining gegeven. Allerlei technieken kunnen dan onder deskundige begeleiding geoefend worden. Denk hierbij aan steunen, reddingen en eskimoteren.